Historia

Historia STS

Wszystko zaczęło się w 1958 roku od proroczej wizji jednego człowieka, który przewidział, dokąd zmierza świat i co należy zrobić, aby przyszłość kolejnych pokoleń była bardziej owocna. Przyszłość, w której dobra komunikacja, świadomość różnorodności oraz poczucie więzi ze wszystkimi ludźmi mają kluczowe znaczenie dla pokoju, dobrobytu i postępu. Lars Magnusson uczynił przygotowanie młodych ludzi na przyszłość misją swojego życia. Wpadł na rewolucyjny pomysł, którego żadna firma nie wdrożyła na tak szeroką skalę nigdy wcześniej. Postanowił zorganizować wycieczkę dla młodych uczniów, aby mogli odkrywać świat bez rodziców, rozwijali się, uczyli się języka – i stawali się obywatelami świata.

Wiosną 2023 roku firma STS Education celebrowała 65 lat istnienia. Poznaj naszą historię, zaczynając od pierwszego wyjazdu językowego aż do dziś!

Od 1958 roku zmieniamy życie ludzi na lepsze

STS, czyli Student Travel Schools, od momentu założenia firmy w 1958 roku wysłała w podróż ponad milion młodych poszukiwaczy przygód, którzy otrzymali możliwość zasmakowania życia w nowych miejscach, poznania nowych kultur i nauki nowych języków. Przez ten czas nawiązali nowe przyjaźnie na całym świecie, stawiali czoła osobistym wyzwaniom, dochodzili do siebie po poparzeniach słonecznych, dzielili się łzami radości i przeżywali emocjonalne pożegnania. Przede wszystkim jednak: zrobili to wszystko zgłębiając tajniki nowych kultur oraz wchodząc w rezonans z globalną społecznością. Więc jak doszło do tego, że dotarliśmy właśnie tutaj?

W ramach naszej pierwszej podróży językowej niewielka grupa szwedzkiej młodzieży udała się do Mattsee w Austrii. Spędzili ze sobą kilka letnich tygodni, ćwicząc język niemiecki. Wycieczka zakończyła się sukcesem i w następnym roku ponad 600 uczniów wyjechało do Anglii. Wkrótce na wyjazdy językowe z STS każdego roku udawało się ponad 2000 uczniów. Dynamiczny rozwój na przestrzeni lat pozwolił nam poszerzyć naszą ofertę o nowe obszary.

STS jest dwupokoleniową rodzinną firmą, która skupia się obecnie się na swoich podstawowych programach: wyjazdach językowych oraz wymianach uczniowskich. Wierzymy, że są to programy, które mogą dziś zaoferować młodym ludziom najwięcej korzyści. Jesteśmy przekonani, że nauka poprzez zdobywanie doświadczeń to najefektywniejszy sposób na rozwój, dojrzewanie, stawianie czoła wyzwaniom i budowanie pewności siebie.

Obecnie działamy w 12 krajach i każdego roku wysyłamy tysiące młodych ludzi do 20 krajów na całym świecie, na krótkie wyjazdy językowe oraz dłuższe wymiany uczniowskie na szczeblu szkół średnich. Lars Magnusson miał rację, a jego pierwotna misja jest teraz bardziej znacząca, bardziej adekwatna i bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Potrzebujemy przyszłości, w której dobra komunikacja, świadomość różnorodności oraz poczucie więzi ze wszystkimi ludźmi mają kluczowe znaczenie dla pokoju, dobrobytu i postępu.

Kilka ważnych kamieni milowych

W ciągu 65 lat naszego istnienia przeprowadziliśmy wiele zmian i znacząco się rozwinęliśmy. Z czasem ewoluowaliśmy i dostosowaliśmy nasze produkty i usługi do coraz bardziej globalnego środowiska. Oto niektóre z najważniejszych kamieni milowych w historii STS.


1958

Rozpoczyna się podróż: Lars Magnusson organizuje pierwszą na świecie międzynarodową młodzieżową wycieczkę językową. Uczniowie podróżują pociągiem z Göteborga w Szwecji do Mattsee w Austrii i spędzają kilka ciepłych letnich tygodni na doskonaleniu swoich umiejętności w zakresie języka niemieckiego.


1959

Już rok później wprowadzono wyjazdy językowe do Anglii i od razu popyt był fenomenalny: w tym samym roku podróżowało z nami 600 studentów. W ciągu kilku lat liczba podróżujących przekroczyła 2,000 każdego lata. Założyciel STS Lars Magnusson okazał się pionierem, a STS stał się pierwszą na świecie firmą oferującą podróże językowe.


1968

STS wchodzi na rynek międzynarodowy i do 1968 roku posiadamy biura w Norwegii, Danii, Finlandii, Niemczech i Włoszech.


1971

Wprowadzenie nowej koncepcji: programy wymiany szkół średnich w Stanach Zjednoczonych. Zainteresowanie międzynarodowe było duże i istniało zapotrzebowanie na nowe formy edukacji międzynarodowej.


1976

Anglia była najpopularniejszym kierunkiem, szczególnie Londyn i południowe wybrzeże. Każdy chciał poćwiczyć swój angielski i zatrzymać się u angielskiej rodziny goszczącej. Kursy sportowe takie jak golf, tenis, pływanie i jazda konna były również bardzo popularne.


1980

Do 1980 roku oferowaliśmy wyjazdy językowe do Anglii, Malty, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i USA z ponad 50 miastami kursowymi.


1982

Prezydent USA utworzył Inicjatywę Wymiany Młodzieży, która przyczynia się do międzynarodowego zrozumienia poprzez wymianę. Przez lata studenci STS mieli okazję spotkać kilku prezydentów USA.


1984

Oferujemy europejskim uczniom wymianę szkół średnich w USA, Nowej Zelandii i Australii. Uczniowie z tych krajów zostali również zaoferowani do wymiany w Europie i USA. Najbardziej popularnymi krajami były Włochy, Francja i Szwecja.


1995

Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce odbyły się w Göteborgu, w Szwecji. STS pełnił rolę oficjalnego sponsora i oficjalnego eksperta językowego. Było nas 100 pracowników z całego świata. Podczas całego wydarzenia przewoziliśmy również zawodników po Gothenburgu oryginalnymi londyńskimi czerwonymi autobusamipiętrowymi.


2002

W latach 80-tych i 90-tych bardzo się rozwinęliśmy i do 2002 roku mieliśmy biura w 22 krajach na całym świecie, w tym w Korei Południowej i Chinach.


2009

Po 51 latach działalności obsłużyliśmy naszego milionowego klienta! Świętowaliśmy, oferując stypendium promujące międzynarodową wymianę i naukę.


2017

Wszystkie nasze ośrodki w Wielkiej Brytanii otrzymały akredytację British Council, najbardziej szanowaną na świecie akredytację dla Language Travel.


2019

Starając się zapewnić bardziej zrównoważone opcje, ponownie wprowadziliśmy podróże językowe pociągiem. Studenci wybierający się na lato do Brighton mogą teraz wybrać podróż pociągiem, a nie samolotem, z wielu miejsc w Europie.


TERAZ

Dziś nadal wzmacniamy pozycję młodych ludzi, znajdując nowe sposoby na ulepszenie naszych podróży oraz wprowadzając nowe produkty i nowe miejsca docelowe. Słuchamy tego, czego chcą nasi klienci, aby sprostać wymaganiom coraz bardziej żądnych przygód, pracowitych i wymagających młodych podróżników.